Kise Ungar

ja då var det dax för skrållans ungar att titta ut idag.

Jag somnade på soffan klockan sju imorse och jag vaknade i sängen, har ingen aning hur jag kommit in i sängen eller när jag kom in i sängen. Vaknade av flera pip och trodde att det var katten som hade fastnat någonstans eller att det var zingo. Jag for över halva sängen så där sitter skrållan i hörnan med en kise unge brevid sig. jag upp som fan och hämtade in lådan i sovrummet där hon var, tog en handduk och värmde den lite och torka lite. Ner med den i lådan och skrållan också.

Tog ca en och en halv timme sen kom den andra sen tog det bara tio minuter sen kom den tredje sen tog det nog inte mer än en 20 minuter en halv timme innan den djärde kom så efter den andra kommit ut så gick det undan. Lite äckligt bara när katten själv käkar upp moderkakan. ussha.

Hon slickade dem torra och rena.
Efter den fjärde hade kommit så la skrållan sig ner helt och håller och bara slappnade av så då kände hon nog på sig att det var alla som skulle ut.

Helt fantastiskt hur en katt klarar allt själv. utan att säga ett ljud, jo ett litet mjauande när sista bebisen skulle ut men ingen annat, göra dem rena, göra rent efter sig. då hon själv käkar moderkakan, äckligt men mycket näring i det.
Helt underbart fantastiskt och häftigt dessuotm. Jag satt hos skrållan hela tiden eller låg i sängen med lådan precis brevid sängen, hon ville nog att jag skulle vara där, för när jag resten mig så kollade hon efter mig, så jag var vi henne hela tiden. Nog en trygghet kanske.

Så ankan mamma syster ich anna (mammas arbetskamrat) har varit här och kollat på de små knytena.
dem både ser ut som och känns som små råttor då de är lite blöta men nu är de torra och lite sötare. ska bli roligt sen när dem öppnar ögonen. så det har varit full rulle här idag.

Jag messade alla att ungarna var på g. Och älsk messade jag vid kvart över ett att 3 ungar hade kommit så rätt som det var så stog han i dörren. hehe.. söt han är.

En ska anna ha iaf. men tre är kvar. vill helst sälja dem till folk jag känner för man vet aldrig med männikor. Dem kan verka fantastiskt snälla men kanske inte är de. och det är liv vi pratar om. men vi får se hur det blir med den saken.

Har även idag varit på center syd med mammi och pappa Vi skulle ner och köpa en tröha till zingo då han fryser som in i då han inte har någon päls på magen och när marken. men den var alldeles för liten. bild kommer längre ner. som jag skrattade. Men den måste bytas.

Fick även ett par skor. så här lät de

jag till mamma och pappa: vet ni en sak?
dem: nej
jag: jag behöver ett par svarta klackisar
pappa: och vad vill du ha sagt med de?
jag: att jag kan få dem av er

och jag fick som jag ville och vi gick bort och köpte ett par. dem är otriligt skäna tycker jag. har 3 lika dana men i olika färger. ett par i rosa ett par i vita och ett par nu i svarta. Tack mamma och pappa.

Ska snart ut med hundarna sen ska jag lägga mig. En del att göra imorrn. ska fixa hit bord för jag ska ha kalas på lördag. Baka tårtorna jag ska ha och duka och lite sånt. för sen på lördag ska jag hämta massa mat och sånna grejer.

Ha de bra

en bild på katt ungarna


och en på zingo och den alldeles för lilla tröjan


min bebis vovve casper

Kommentarer
Postat av: Egoina

nämen :):)

2008-12-01 @ 17:21:46
URL: http://egoinas.se
Postat av: tess

heeh vilken söt hund ;)

2008-12-06 @ 19:27:22
URL: http://latess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0