Sjuk och Cirkus

Nu var det sjuktajm igen, ussh. Alltid tradigt men behövligt kanske. ibland är det ganska skönt också att verkligen tycka synd om sig själv utan dåligt samvete.

kan började med förra veckan. i onsdags så gick jag hem klockan fyra från jobb då det var så lite att göra så jag gick runt och städade lite i två timmar, sen kilade jag hemmåt. ja tog casper så gick vi ut i örja och jag gick ut med zingo, sen lämnade jag vovvarna själva ett tag och gick hem till kenneth och ulla (älsklings föräldrar) där älsk va. sen gick jag hem till mamma igen, pappa hade inte kommit hem från tanläkaren än. så pratade lite och så sen gick jag tillbaka till kenneth och ulla så fikade vi lite, efter ett tag gick jag hem till mamma och pappa igen, då pappa hade kommit hem. ja om ni undrar varför sånt spring så bor mina föräldrar och älsklings föärldrar med fyra hus imellan. alltså i samma område.

hem och tog de lungt och sådär,

torsdag hände inget speciellt vad jag kommer ihåg, jo jag och pappa åkte till väla och skulle handla lite vovve mat och så så tog vi självklart en fika också, det bara måstes när man är på väla.det hinns alltid med. sen var det nog bara lugnt tror jag resten av kvällen.

fredag så var det sovmorgon och sedan så kom emma och hämtade mig vid ett tiden så körde vi bort och hämtade alicia för vi skulle till helsingborg och hälsa på en gammalklasskompis, stephanie, ida (en annan gammal klasskompis) kom också dit med sin pojkvän. stephanie har en son som är bara två månader yngre så därför tog jag med alicia, det var roligt för dem båda, alli var först lite blyg men det ändrade sig snabbt. emma fick byta på henne nnär hon bajsade, jo jag hade gjort det och det tror jag ingen hade tvivlat på, men så fick hon lite träning på köpet. hon ska ju själv snart ha en liten bebbe, i slutet på maj. vid sex halv sju så åkte vi hem och alli var rätt trött då efter allt håll igång, ja jag och emma var också rätt så slut, efter har hållit koll på barnen och man blir faktiskt rätt trött av att behöva sitta och vara social några timmar, det är också en aktivitet kan man säga. kvällen blev som vanligt lugn, älskar lugna kvällar.

lördag så fick jag inte sovmorgon utan gick upp klockan halv nio coh gjorde vid mig och gick ut med casper i lugn och ro och sedan vid kvart i tio så cyklade jag ner till gabby och gjorde vid mina naglar på "salong by me" trivs där.
sedan mötte jag mamma och marwin i stan, mamma var ute med han och gick en runda så tog vi en fika när jag var klar sen gick vi lite i affärer innan vi gick hem och lämnade lillprinsen. Efgter det så cyklade vi båda hem på vars ett håll.

Hem till älsk och sådär och sen vid kvart över fem någonting så hämtade mammi mig, jag skulle passa zingo så jag tog med mig casper så passade jag dem hemma hos dem ist. Vet inte, men jag tycker det är lättare där, kanske för att inte zingo springer efter några kiseungar där. han tror nog min kiseunge är en leksak. Om han håller på med min katt som bor hemma hos mina föräldrar så får han en lusing av henne men det får han inte av min lilla kise så hon inte fattar de. syster och alicia kom också ut där för jag frågade om dem ville hålla mig sällskap, så dekm kom vid åtta tiden, så månade vi och dansade lite och hade pusskalas sedan var det nannedax för lillan, och syster gick och släkte ner överalltm helt beng i huvet, hehe, jag struntade väl i de här med att släcka överallt och så, jag hade alla min lampor på här hemma, jag rbyr mgi inte om sånt, blir dyrare att släcka för att sen tända igen endå. alicia sov där eftersom malin skulle jobba tidigt och mike iväg på cup,mama och pappa kom väl hem vid ett eller nått så då körde mammi mig hem.

söndag mamma och alicia kom vid ett tiden hem till mig, så åt vi och älsk lite kyckling och potatisgratäng. mumms. sedan begav vi oss ner istan vid kvart i tre och handlade lite och sedan bort emma på babyshower. sara och marwin skulle egentligen också med, men då dem glömt att ställa klockan en timme fram så missade dem tiden. men det är sånt som händer, säkert tusentals till som glömt. hehe..

på kvällen när mamma gått hem och jag lämnade lillan hemma så körde jag och mamma ner och handlade lite mat, då sa jag till mamma att jag hade ont i halsen och kände mig öm i kroppen, mycket riktigt, ont hade jag i halsen när jag gick och la mig coh frös gjorde jag så jag sov i mysbyxor och tröja, och jag brukar bara sova i uderkläder.

på mådagmorgo nör jag vakade hade jag ont i hela kroppen och kunde knappt få fram ett ljud så ont jag hade i halsen och feber hade jagg. då tyckte jag syd om mig själv.
fick iaf snällt ta på mig och bege mig ner i stan där jag träffade syster och alicia så tog vi en fika, men jag skulle endå ner och köpa kattmat och smör då jag glömde handlade de när vi var iväg poch handlade, så jag tänkte då kabn jag lika bra ta en fika med syster och alicia:)

cyklade sedan sakta med säkert hem, kännde mig som en gammal tant, ont i hela kroppen och när jag kom av cyklen så kunde jag knappt gå, det gjorde så ont i kroppen bara jag rörde mig, när jag kom hem gick jag och mig igen till klockan fyra, sen stack till veterinären med casper och fick klippt klorna sen när jag kom hem igen strax efter fem så gick jag och la mig igen med älsk och casper och sov enda till klockan halv tio på kvällen, var upp två timmar och gick och la mig igen, så min måndag gick åt att sova.

igår tisdag så mådde jag lite bättre, fortfarande ont i halsen förkyld och hosta, men febern hade gått ner och jag hade inte så on i kroppen som i måndags. var hemma hela dagen i princip och sedan vid kvart över sex så hämtade mammi mig så hämtade vi lillan så gick vi på cirkus, sebastian, alicias halvbror (mikes andra son) följde också med på cirkus då vi hade en biljett kvar och malin jobbade. alicia blev först rädd när det började (som vi misstänkte, vi kasnke inte kunde stanna så länge tänkte vi) för ljudet var så högt men sedan när kisarna och vovvarna och hästarna och sånt kom så skrattade hon så in i norden, roligt att se och vi skulle klappa hela tiden, så vi var där till det var slut, hela två timmar, duktigt av en liten tjej på 1 år och 10 månader att kunna sitta så länge, men hon tyckte det var så roligt, hem tog de lungt sen sängen.

eftersom vi la oss sent inatt så gick jag och casper upp halv två, vi var lite trötta idag sedan gick vi ut och sen duscha jag och sedan ut med fina casper igen sen mötte jag mamma i stan så cyklade vi ut till ÖB, jag skulle köpa sånna man spika fast sladdar med. cyklade med mamma hem och sådär så gick vi ut på gröningen med zingo så han fick springa lite, lite beng är den hunden med hur go som helst endå:) följde med en sväng upp sedan cyklade jag hem igen, förbi pappa på jobb oxh sedan hem, hämtade casper och gick och mötte syster och alicia en sväng sen hem ikgen, gjorde lite mat, snabb mat, makaroner och falukorv, damsuga och sedan spikade jag fast sladdarna. nu sitter jag här, och dett inlägg har nog tagit mig en timme då jag kollat på tv samtidigt och glömt att skriva. men nu så.. nu blir det NCIS och sedan läsa ut det sista ettoch halva kapitlet i min bok sedan ut med mitt hjärta cappi och sen sängen

Ha de bra
Puss från oss
(bilder kommer sen eller på bilddagboken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0