Körkort - sjuk

Äntligen har jag fått mitt körkort. Onsdagen den 24/2 hade jag min uppskrivning, och då körde pappa mig dit. Fick fota mig för körkortet där. Man var lagom nervös innan man fick gå in och sätta sig vad datorn. I början var det vara "shit detta kan inte jag" men det var väl nerverna. När jag väl trycker på "resultat" så kommer där upp en ruta "är du säker" nej det är jag inte tänkte jag men tryckte ok endå. och visst klarade jag det. Jag fick godkänt. med ett leende på läpparna (tur jag hade öron) så gick jag ut och hämta pappa så körde vi hem. Jag åkte ner till körskolan för att gå igenom en fordonskontroll, jag slapp ju sitta kvar på teori:) hehe. åkte ut till mamma och pappa en runda.


Torsdag 25/2 hade jag först körlektion, skulle betalat egentligen för det men skulel gäöra det efter. När vi svängde ner vänste mot där man kör upp så blev jag lite nervös men inte alls så som jag avr på uppskrivningen. Ja jag hade min uppkörning då. Jag sa till monica min körskolelärare "är det redan dax, och hon bara ja" shit, nu blev jag ju lite nervös. så sa hon "det blev du inte alls det, jag hadr ju dina nerver i fickan har jag sagt. när vi stog och vänta på gubben jag skulle köra upp med så pirra det lite i magen, när han kommer ut och säger mitt namn kollar jag med skräck i blicken och monica säger till mig sluta, han är det bästa här är. hehe. han var snäll och hans sätt att prata med mig var lugnande. skönt. när vi kom tillbaka så sa han "detta gick ju bra" men jag vågade inte ta ut något i förskott, men när han väl kryssa i rutan med godkänt körprov så skrek jag rätt ut och sa att han gjort hela min dag. han titta på mig och skratta lite. haha. det är han ju med om var och varannan dag.


monica släppte mig utanför mamma och pappa så hämtade jag min bil där. Mamma bärjade gråta så glad hon blev. Jag körde ut till jobb och berättade för pappa, han skrek rätt ut. körde hem om malin som stog i köks fönstret men ett leende runt hela huvudet och berätta, och ringde bror som alltid är lika lugn men glad, och marcus:) körde med mat hem till bror och åt lite där sen vidare, sen körde jag älsk till jobb, underbart:) den känslan jag hade den dagen går inte att beskriva med ord. vilken frihet om inget annat. det har varit en hel del körande nu, så tankat några gånger redan:P haha.


nu då - jag är sjuk, haft ögoninflammation på båda ögonen men det är i princip borta nu.

men förkylning, feber, hosta ochy ont i halsen är kvar. men det ksa väl också gemed sig snart.

nu ska jag ner i tvätt stugan igen.

puss från oss

Kommentarer
Postat av: Em

Men vad roligt!!!! Stort grattis! Vad kul! Jag förstår känslan, både det att man VILL ha körkortet, men också att man faktisk får jobba en hel del för att få det. Kul! Krya på dig riktigt nu!!

Sv: Tack! Jag är jätteglad, det skall bli roligt och sen har jag aldrig varit i Stockholm heller!

2010-03-06 @ 13:44:57
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Det var en lite gulligt småtjock svart/vit katt. Den låg i korsningen vid Västra Fäladen. Jag gick långsmed kolonierna där och där man kör in till Västra Fäladen, där låg den. Ifall du hör någon som saknar sin katt, menar jag. Jag tänkte inte på att se efter om det var en hona eller hane..

2010-03-08 @ 19:11:29
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Sv: Det går säkert utmärkt, har nämligen tänkt i en vecka att ringa dig om samma sak. :D Ring du mig eller jag ringer dig, men jag börjar bli så gammal och glömmer lätt.. :D :D god morgon!

2010-04-21 @ 05:54:53
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Therese

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-07-11 @ 11:41:49
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0