23 December

Eftersom klockan är strax över två så hardet då gått över till 23 december och då lille julafton.

Idag (22 december) har jag jobbat kvällen. (14-23) Jag gick upp klockan tio ca och har endå hunnit med en hel del. Jag ringde smådjursdkliniken då jag hade en del frågor om kiseungarna, stora katten och min beb isvovve casper.
Ska dock ringa tillbaka imorgon för att få svar på två frågor jag inte kunde få svar på idag.

Sen ringde jag landskronahem som snabbt fick komma hit och rensa mitt avlopp till badkaret då min bovärd är seg u huvet och bara skuter upp hela tiden, man tjatar och tjatar och blir allt mer förbannad. Men han som var här idag och fixade lite små grejer var hur bra som helt, han tillhör egentligen larvi. Men hav var bra, han sa till och med till mig att så här får det inte gå till och han får int äns säga att han ska skjuta upp saker och ting och skulle ta upp det med chefen eller nått, han sa till och med att om inte lägenheten sköts så ska jag säga att detta är jag inte nöjd med, och fixas det inte då ska jag gå vidare med det. Tur jag precis blivit medlem på hyresgästföreningen.

Vid tolv kom dem nissarna som skulle sätta in vårt element som vi väntat på i en hel evighet. så nu är det ditsatt. Mammi kom också hut vid halv tolv tiden så gjorde vi lite middag och åt tillsammans. Mys:)
Sen var mamma kvar här då dem höll på med elemntet och jag var tvungen till att sticka till jobb.

Men det har gått rätt fort idag på jobb, fått mycket gjort, och det har helt enkel gått fort trots att jag tycker att jobba kväll är det drygaste som finns.

När jag kom hem satt jag och kolla lite runder och la in  bilder på bilddagboken. Sen betalade jag alla mina och våra räkningar så nu är allt betalt + att man har ett par tusen kvar. skönt.

Imorgon ska jag stiga upp klockan 8, eller försöka iaf. Mamma ska ringa för säkerhets skull. Sedan ska jag upp och ringa smådjurskliniken + lite andra samtal. Vid halv tio ska jag och mammi gå ner med de extra elementet till bovärden + min elräkning som jag ska ha pengar för då det extra elementet dragit en hel del mer el än vad jag har i räkning normalt, men det ska dem betala det har sagts sen innan.

Efter det så ska vi åka vidare till väla där jag ska inhandla de sista julklapparna, några är redan klara. så har inte så himlans många endå.
Vi tar väl nått gott att äta där samtidigt. sen ska jag också ringa tre och få uppgifter till min mobilräkning som jag inte fått någon avisering på. ska även skicka lite saker då de glömts på jobb och jag är snäll och gör en god gärning.

Efter väla och sådan så börjar jag jobba klockan 14 men slutar dock 18.30 då det är lille julafton och alla får gå hemt idigt imorgon. å imorgn blir det lite mys med att slå in julklapparna på kvällen, hitta rim till de sista julklapparna och städa lite. Räcker med dammsugning och tork av golv då jag städade i söndags.

Full spcäkad dag imorgon, men skönt samtidigt, då känner man att man gjort någon nytta också.

Nej, sängen kallar om jag ska kunna komma upp i någon god tid för att hinna med allt.

ha de bra.
puss från oss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0