Så var det redan Lördag

Ussh vad tiden går fort och snart jobbe dax, på måndag. Ushh så tråkigt. hade jag bara haft semester eller nått så hade jag tagit de nästa vecka. Jobbar måndag, tisdag och fredag. Känns väldigt löjligt den där fredagen faktiskt.


I julklapp fick jag
- Presentkort på väla på 400 kr av Stefan, Sara och Marwin
- Presentkort på väla på 1000 kr av Älskling
- En väska av Malin, Mike och Alicia
- Mamma Mia filmen av Mammi och Pappi (Då jag ville ha den i original)
- Ett par mysbyxor av mammi och pappi
- En ny plattång av Mammi och Pappi
- Fina fjärilssjus av älsklings föräldrar (vi fick tillsammans)
- En skål med två st små skålar till av älskling föräldrar (Vi fick tillsammans)

I torsdags så var de bara lungt. Var hemma hos mammi och pappi och åt, Lutfisk, har dem alltid dagen efter julafton. Men jag då som inte äter lutfisk åt annat. Var där hela kvällen då jag slocknade i mammas säng i si sådär 5 timmar eller nått, men det behövdes, några hektiska dagar nu precis innan jul då allt ska fixas och donas.


Igår var jag och mammi på väla, fy fan vad mycket folk säger jag bara. Var först nere på center syd då pappi också var med då han inte orkar gå några timmar på väla. Vi bytte stefans jacka till en storlek mindre och pappa handlade för sina present kort han hade. Vi körde sen hem och lämnade av pappi och vidare till toys´n´rus och bytade lillprinses marwin julklapp då han hade fått tre st av samma sort och sen vidare in på väla och massa folk.


Hittade en tröja och en t-shirt kan man väl säga, men lite finare än vanlig om man säger så. Och ett par nya inneskor, rosa förståss. Man kunde inte gå i alla affärerna pga allt folk så blev bara snabb sväng inom vissa, Fick panik i vissa affärer och kunde inte andas av alla. Men men alla vill vara först. Vi sket i de sen och åkte hem, får se en annan dag sen när där är lite mindre folk så man kan se mer. När jag kom hem så hade jag tvätt tid så tvättade allt då förrutom en matta. Vi får tvätta till åtta men jag var färdig klockan 10, det sket jag i. Sen var de bara lugn kväll.


Idag gick jag och casper upp vid halv ett så sprang ner i tvättstugan och slängde in mattan + att jag drog av alla sängkläderna och passa på och tvätta det också. så nu är precis allt tvättat, och den förbaskade mattan com legat där i 2-3 veckor som jag inte orkat tvätta, tvättad. Skönt. Mammi och alicia var också här idag och hälsade på lite och fikade. Nu springer katterna runder här på golvet och det tyckte alaica om, men man fick hålla koll på henne när hon skulle lyfta katterna för hon tog dem runt halsen då hon inte vet hur hon ska hålla dem än. Var även nere hos ankan en snabbis också och snicksnacka lite innan hennes vän lene från tyskland kom på besök. Och sen tog jag en sväng förbi emma och mike också och pratade lite.


Kom hem frösen som in i helvete och gjorde mat. Makaroner och fisk pinnar till mig och makaroner och köttbullar till älskling, snabbt och lätt när man inte orkar. Orkade inte heller cykla ut igen för att hämta pizza.


Ska snart hoppa in i duchen täkte jag känner mig så trött idag. så ska nog ta ett litet bad också, annars blir det en lugn dag idag vilket är så skönt också ska jag försöka komma i säng tidigare än 2-3 i natt som det brukar vara så jag är trött imorgon kväll så jag kan lägga mig i tid då jag börjar klockan 6 på måndag.


Casper ligger här brevid mig och voffar så dem smäller här i området.


Ha de bra
puss från oss


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej stumpe det är kanske dags att uppdatera. Puss älskar dej

2008-12-31 @ 15:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0