Mamma tjatar

ja på att jag ska uppdatera.

Nu är klockan halv ett och jag ska gå och lägga mig alldeles strax, har nästan precia vart ute med cap, men innan sängen så tänkte jag att jag skulle dra ihop något här bara.
Lite slarv med bloggen tyvärr dessa dadar.

Men sen sist så kom ju älsk hem i måndags kväll och som jag saknat honom, men äntligen kom han så sprang ner för att öppna där nere till hon då han inte hade nycklarna med sig, pussa på han massor så pappa sa till mig lugna nu ner dig vi måste ta ut väskorna och då sa jag just nu skiterna jag i dem väskorna, Men de gjorde jag ju. hehe.

Vi gick upp och älsk packa upp sina grejor och där ibland annat ett C till mig i rosa med pärlor som jag har i mina nycklar sen en gucci väska som jag älskade, en tändare med ett hjärta på och en liten nalle med rosa kläder på sig.
vi kollade lite tv och bara mös och kände att han var nära mig, innan vi skulle sova så låg vi i sängen och mös, och jag ville inte släppa taget, aldrig. Älsk började jobba vid nio tiden istället för sju då han kom hem sent. Jag tvättade sen vid tolv så körde jag ut till frankis där älsk jobbar som jag också jobbar på lite halvt, jag städar där.

Hade även kiara gumman, en av de snällaste och underbaraste vovvsingar jag träffat, hon  skulle aldrig göra en fluga för när (eller hur man säger). Efter frankis stack jag ner i stan för en fika med syster och alicia, alica har även lärt sig säga morbror= mobooo så sött, så det är bara morbror som gäller nu inget annat. bara mysit hela veckan igenom typ.

Jag jobbade även natt onsdag kväll till i fredags morse. I fredags var jag nog hemma bara, kommer inte ihåg riktigt vad jag gjorde men tror jag bara typ var hemma. Vid sex stack jag iväg och hämta fläskfilé planka och träffade även syster på vägen, så jag kom hem med de och sa till älsk att vi skulle äta så frågade han vad vi skulle äta så sa jag det vet man aldrig för det var ju en överraskning. Men han lös upp som en sol när han såg vad de var. Vid halv tio eller nått så kom lite folk, johan, robban, bummse, filippa. Vid elva stack vi ner i stan men älsk hade glömt sitt leg hemma så han kom inte in någonstans så vi körde hem igen vid tolv, Men hade han haft med sitt leg så hade dem säkert inte frågat, brukar vara så.

Lördags jobbade älsk och jag och cap cyklade ut till mamma och pappa vid 10 för jag passade my (svärföräldrarnas vovve) för dem var på ullared. Efter jag varit ute med my så gick jag och mamma ut till kvantum för att syster höll i fiskedamm som dem hade där ute plus att det var kanelbullens dag och så glad hon blev för att fiska. Sen åkte vi bussen ner till stan och så fikade vi lite där sen gick vi hem.

Älsk kom vid 5 eller nått så han fick mc donalds, och sedan cyklade han hem och jag var kvar eftersom jag passade my lite, så var ute med henne några gånger den dagen. Plus att jag bakade kanelbullar hemma hos mamma eftersom my bor några hus ifrån mamma och pappa och för att mamma har den bak maskinen. Vid 7 så cyklade jag och cap hem och bara tog de lungt hela kvällen.

Idag (söndag) har de känts som riktig söndag faktiskt, var rusigt väder ute idag med blåst och regningt och hade sagt så regnbysorna vinterjackan vantar och mössa åkte på när jag skulle ut med cap. för jag är rätt frösen av mig, Gick upp och lämnade casper och gick och mötte mamma och syster och alicia för dem skulle hälsa på mig lite, så dem var upp och vände sen gick vi till netto, handlade sånn form så jag kan baka har ju inga egna, där var olika bottnar jag kunde sätta på själv, bland annat en nalle, tomte, pumpa, blomma och lite andra grjer så kakan blir så under till. Fräsigt. Sedan kom älsk och hans pappa hem och hämtade mig för vi skulle med hem till dem för älsk ville ha grönkålssoppa för de skulle dem äta, och jag ville inte ha för jag tycker det är ussh och fy. Dem lämnade av mig utanför mamma och pappa så gick upp emd skäljmedel och casper till mamma och pappa för mamma hade köot softlan vanilj till mgi de jag kan använda så fick hon de jag hade hemma som jag inte tål, kliar över hela kroppen så vi bytte. Gick hem till svärisarna och umgicks och var lie social.

Efter ett tag gick jag hem och hämtade cap och några formar som mamma inte ville ha så åkte vi hem igen, bara tagit det lungt och nu är klockan mycket och fröken lilla här ska gå och lägga sig. Man vet aldrig om dem ringer från jobb, och om dem inte gör det så ska jag baka, har ingen aning var jag ska lägga de i frysen bara för där är fullt precis in i minsta lilla fack.

God natt

Alicia hjälper mig att baka


när vi var på väg hem, alicia tycker det alltid är lika roligt


så glad blev hon när hon fick napp i fiksedammen

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hon är bara för söt vårt lilla gryn. Alltid lika glad.

2008-10-06 @ 17:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0