Trött

ja lite sådär är jag nu, ska alldeles strax lägga mig..

igår hönde inte mycket var i karlslund med mamma och alicia men annars hände inte mycket mer igår, var hemma bara, älskling jobbade 17 timmar igår, han började 08.00 på morgonen och slutade 01.00 på natten. så jag köpte mat på haralds sedan cyklade jag ut så åt vi tillsammans.
ducha gjorde jag sent och sen såg jag en bra och spännande film på trean så den slutade kvart över fyra så gick inte och la mig för än efter den. det hette swimfan och det är en sådan spännande bra film som jag gillar iaf.

idag har inte heller hänt spec mycket, vaknade vid halv elva genom att en man plinga på dörren han skulle fixa "locket" till brunnen i badkaret eller vad man ska sägamen han hade ingen sådan som ska vara där och det finns inte i sverige så det får skickas efter från utlandet så de kommer inte för äns nästa vecka, sen efter han varit här gick jag ut med cap sen cyklade jag ut till frankis och städa, idag gick det undan för jag skulle börja tvätta klockan 12 så hann hem till kvart över tolv sedan cyklade jag och hämtade alicia så malin fick vila för hon är sjuk, spytt och sånt, urk. Så lillan har hjälpt mig och tvätta både varit duktig och hjälpt till samtidigt som hon gjort allt hon inte fått. Hon tog även mina ljusstakar så ville hon inte sätta tillbaka dem så jag sa att hon skulle sätta dem på bordet (inte lönt att skrika till på henne eller sånt det hjälper inte endå) för då hade hon kastat dem i golvet. så söt hon var, hon skulle vara snäll och sätta dem på bordet men så snubblar hon hon en sladd vi har på golvet, (inte satt fast den innu) så den ena gick i sönder, eller foten gick av på den ena. synd de va om henne tyckte jag men jag blev mest rädd att hon skulle skada sig. Jag hade satt upp allt annat som jag vet hon brukar pilla på som inte är så bra, men dessa hade jag glömt, annars brukar jag sätta upp dem också. men hon skulle sätta dem på bordet så jag blev inte arg på henne.

Vid fyra så gick jag iväg för att lämna hem alicia för att sedan cykla ner istan och möta upp mamma, jag gick och handlade mat till casper och sedan tog vi en fika på maddes, gott. paj och varm chocklad med grädde, mumma:)
Vi gick in en snabbis på h&m och även på lidex, så jag handade ett par vantar. Behövligt.

Tog sedan bussen hem så tog mamma min cykel med sig hem, där är ett håt i bakljulet men de hade nog blivit större för nu var det punka, de var där inte innan utan då gick luften ur sakta men säkert så de höll men inte nu, så min snälla pappa ska laga det åt mig. Thanks daddy.

Cyklade iväg och hämtade pizza och sen åt vi, sen har jag lagt in fler hundra bilder på bilddagboken idag då jag fått dem bilderna som är tagna med älsklings kamera som hanäntligen lagt över på sin nya externa hårddisk, tack älsk.

För en stund sen var vi inne och duscha och nu sover älsk, ska strax in och göra vid mitt hår sedan ut med cap sen kallar sängen. hoppas jag inte fastnar framför NCIS, det är på tv 3 nu.

imorgon ska jag försöka gå upp tidigt så ska jag cykla hem till syster och äta frukost och om jag orkar så tar jag lillan ner till granet ett tag så hon får komma ut en sväng.

men ha de bra. Jag älskar mina pojkar

busfia


Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag håller på med Mc kort för fullt

2008-10-21 @ 07:21:28
URL: http://sebzan.blogg.se/
Postat av: Anna

aa det var gott också. Du har en underbar systerdotter. =) är praktikant på hennes avdeling nu som du sett kanske :P hehe=)

2008-10-21 @ 21:39:08
URL: http://mammatillmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0