Kort uppdatering om mina intensiva dagar

11 september

Slutade klockan sex då jag jobbade natt, så jag cyklade hem gick ut med cap sen cyklade jag till frankis för att jobba där, städa då. När jag var klar där så cyklade jag hem igen och sov, sov nog till ca fem tiden sen upp åt och kollade lite data och tv sen var de sängen igen och sen jobb för sista natten, då de var extra natt, så det var bara jag och ankan där.

12 September

Som sagt så hade jag jobbat extra natt fast att jag visste att jag hade mkt och göra den kommande helgen, men jag cyklade hem och som vanligt gick jag ut med casper och sen plockade jag lite hemma för att sedan cykla och hämtade nycklarna till vår lägenhet, äntligen!!!

Så kom syster ocg alicia och kollade. Sen kom Mike och hämta mig så hämtade vi lite lådor i vår andra lägenhet i örja medans malin och alicia torka av skåp och sådant. Mamma kom också en sväng när hon sluade och tittade. När pappa slutade vid halv fem tiden så så körde han bort till fankis, och hämtade deras flak bil eller vad man ska säga och hämtade då upp frederik på samma gång, så då började vi flytta lite grejer så som soffa, bort, köks möblerna och lite kläder och så, höll på hela kvällen med de. Ska påminna er också om att då hade jag inte sovit under dagen efter jag jobbade natt. Så vid 9 tiden så åt älsk mamma och pappa pizza, jag ville inte ha för jag hade ätiti i stan.
Vid halv tio så kände jag mig jätte trött då jag inte hade sovit på 24 timmar, så jag och älsk gick och la oss. Men kännde mig inte trött under dagen men det var också för att jag höll i gång hela tiden så hann aldrig känna av de.

13 September

Vaknade vid 8 tiden, nog mkt för att jag hade mkt och göra, så jag gick upp till mamma och pappa och duscha och gjorde vid mig, sen gjorde mamma vid sig sen begav vi oss till lokalen för att hjälpa stefan och sara med lokalen för det var ju dop för min älskade brors son Marwin. Det gick fort för vi var mpnga som hjälpte till. Kärde hem när vi var klara för att hämta upp älskling och pappa, sedan körde vi till ottarps kyrka där han skulle döpas. Fint, grät när dem gick in, dem gick in till en fin låt, kan inte komma på vad den heter. Var att sitta där och lyssna och titta och fota.

Efter kyrkan så åkte vi till sandvångens lokal där mat och fika skulle äga rum. Åt kyckling/pasta sallad som bror hade gjort, och till efterrätt några goda pajer som saras faster hade gjort, sen hade jag bakat chocklad och socker kaka. När vi varit där ett par timmar så åkte jag, älskling och pappa hem för att började köra de sista grejerna, mamma stannade kvar i lokalen för att hjälpa till att städa undan lite och sånt.

Så vi körde de sista, mike kom också och hjälpte till medans syster och alicia kom till nya lägenheten när vi kom dit, en enda röra var här, men vi fick upp nya säng stummen iaf så vi kunde sova ordentligt. Vi somnade vid tio tiden då i vår nya lägenhet, men från och med tre på natten vaaknde jag varje timme, antagligen för att jag inte kunde komma till ro för dels ny lägenhet så klart. och sen hade jag grejer överallt och ingenting i ordning, så tror det var de.

14 September

Vaknade jag klockan sex då jag inte kunde sova ordentligt då jag inte kunde komma till ro, så då började jag plocka lite i köket och lite i stora rummet sen väckte jag älskling vid 8 för då kom pappa och hämtade oss för vi skulle ränsa ut de vi skulle ha i källaren, det enda vi skulle ha var en låda från tre som en av våra mobiler legat i. Resten slängde vi. SÅ fixade och grje i lägenheten lite, även städa och tog de sista i den andea lägenheten. SÅ rolle fick nycklarna då. Körde till den nya här i sandvången och satte upp gardeiner och sånt, vid tolv stack pappa då han skulle till norge på affärs resa. Mike kom och hjälpte till att sätta upp bok hyllan. Fick undan lite lådor och likande.

15 September

 Då skulle jag jobba kväll, så jag skulle börja klockan 2. Men jag vaknade 8 då jag inte var helt färdig än i lägenheten så kunde väll inte sova ordentligt för de denna natten heller. Gcik ner till bovärden för att jag ville gå igenom några saker med honom, så han kom upp vid kvart i elva, så gick vi igenom några fel som jag ville dokumenteras trots det är slitnings skador, men jag ville att han skulle skriva upp de så inte vi får för de om vi flyttar. Så då var syster också här, lillan var på dagis.

Älsk kom hem vid halv två , så fixade vi lite gerjer här hemma, samt snacka med bovärden så jag började inte fråns klockan fyra, Så slutade jag klockan 8, flr jag hade inget och göra på jobb, så när jag kom hem så gick jag. älskling och casper till affären för att handla, sen hem så packade jag upp de tre sista lådorna. Älsk gick och la sig vid tio men jag ville bli klar så jag la mig vid tolv, trodde ju att jag skulle jobba kväll hela veckan.

16 September

Vaknade först av älsks klocka, så han gick upp sen ringde min mobil, det var min chef som frågade om jag kunde vara "månadens hjälte" (alla dessa uttryck som han använder)  och komma in och jobba direkt då på morgonen, så ja gick ut med casper och sedan körde till jobb, syster var här under dagen och gick ut med casper till mig, för många timmar för honom att vara själv när båda jobbar dagtid.  Så då var hon snäll och diska de sista glasen som skulle in i prydnads skåpen och dra över golven med dammsugaren. Tack.

När jag slutade klockan två så cyklade jag upp till landskrona hems kontor för att skriva i några papper så jag kan få spis med häll (stavning) och diskmaskin som jag ville ha, så kommer om ett tag de där ska bara beställas och dem ska få grejorna sen har jag det, längtar faktiskt:)

När jag var klar där körde jag till frankis för att städa sen hem och tvätta av golven snabbt sen kom svärföräldrarna och mamma, syster och alicia på fika. sen la vi oss vid 11.

17 Septembet

Gick upp vid tjugo över fem, tog på mig, gick ut med casper och sedan körde jag iväg till jobb vid tio i sex, närmre till jobb nu, så cyklar jag riktigt sakta så tar det fyra minuter. Skönt.
Mötte malin och alicia utanför alicia´s dagis, så cyklade vi ner i stan och handlade mat till casper och sen tog vi en fika på maddes sen hem och tog de lungt, sen kom pappa en sväng och kollade lägenheten nu när vi fått i ordning med tavlor och möblerna och sånt. Vi skulle äta pannkakor så då fick pappa också så slapp han öäta nör han kom hem, så pappa och älskling satte på ben på min hylla och satte upp luckan till kryddskåpet. sen stack pappa och vi la oss vid halv elva.

Idag, 18 September

Gick upp tjugo över fem som jag gör varje morgon dp jag jobbar för middag, tog på mig och gick ut med cap sen cyklade iväg till jobb. Slutade klockan två, så körde bort till frankis för att städa där, så mamma kom bort och mötte mig där så handlade vi fika sen hem till mig och fika, sen stack mamma hem och jag städade, först vabba jag av golven med den gamla svabben , lät de torka så skiten lossna nu när alla sprungit in och ut med skor, sen dammsugade jag och sedan tog jag min nya rosa svabb och torka av så nu är här fint, älskling kom nyss så vi kollar idol sen ska vi göra varma mackor, sen sängen för jag ska tvätta imorgon mellan sju och elva eller tolv. Så ha de bra..

Tack för hjälpen alla som hjälpte till med flytten

Älskar dig älskling

Kram Cecilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0