Läggdax strax

För det blir det för mig snart..

Kom inte ifrån jobb för än vid fem över halv sju imorse, för jag var ute på lagret och snackade med milli, så han hjälpte mig och skriva i några papper som ska skickas in till facket. Har tänkt på det länge men det var på tiden att jag fick tummarna loss så jag kan gå med i facket, Det så att jag kan stämpla upp den tid jag inte jobbar så jag endå kan få betalt och sedan om det skulle hända någonting på jobb eller så så är det bra att vara med, för då står facket på min sida antagligen. Så vi skrev i dem sen skicka han dem till mig. Surt att dem ska dra en viss summa varje månad för att man är med i facket men det är ju självklart en bra grej om något skulle gå snett.

När jag var klar med allt det så cyklade jag bort till frankis, jobb efter jobb, men tänkte att jag tar städningen direkt på morgonen när jag endå är relativt pigg så är det avklarat. Var klar där vid kvart över åtta då jag cyklade hem, Gick ut med casper som mamma hade varit och lämnat innan hon cyklade till jobb, kollade lite snabbt på datan sen gick vi och la oss för jag gick sedan upp igen vid halv ett då syster ringde och väckte mig som jag bad om för jag skulle vara på ett ärende klockan halv två, Kom inte in förän vid två då hon var rejält försenad men som hon också bad så mycket om ursäkt om. 

Cyklade hem, kolllade igenom datan igen och sen kom mammi strax efter fyra, så idag gjorde vi bara en snabb mat, makaroner och fisk pinnar. Tacka gudarna för att jag snart får ny spis, den är livsfarlig. När vi lyfte bort grytan från plattan så var den röd. man riktigt såg de. Där kom en liten liten låga men man såg den, och där kom gnistor. Jag blev allvarligt rädd där faktiskt. Kommer aldrig att använda den igen och sen tänkte jag att "tänk om jag hade varit själv och det verkligen hade börjat brinna" ussh ja. Men det löste sig som tur är. Den är trots allt 18 år men endå, det är ju farligt.

Vi diskade efter oss, samtidigt som pappa ringde så pratade lite med honom och självklart min älskling. Dem hade varit runt och tittat lite idag, dem skulle köra in någonstans imorgon, visar frederik runt lite eftersom han aldrig varit där. När jag paratde med älsk så lyckades jag hålla tårarna inne men det var precis. Rösten darra men det hörde han nog inte tror jag. Men när vi var tvugna att lägga på för att det inte skulle bli så dyrt så säger jag saknar dig och han säger och samma tillbaka, och älskar dig. Då var det närmre tårarna. Men kyckade till vi lagt på det kom en liten en. Ja, jag vet att jag är nojjig men känslan av att han är så långt borta i så många dagar och att nått kankse kan hända så kan inte jag ta mig dit direkt. Ussh hemska tanke, så får man inte tänka. han är ju med pappa mats och johannes och pappa hade endå inte tillåtit att det skulle hända nått. Men klart jag saknar min älskling som jag är van vid att träffa varje dag.

Mamma tog casper och cyklade hem vid halv sex, och det hade gått bra. Jag sitter här och kollar lite runder och ska strax gå och vila för att sedan vakna i tid, eller ja kanske för att sedan ta mig till jobb då jag börjat klockan elva ikväll.

Så god natt.

älskar dig frederik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0