Pulka

Det var soligt och vackert väder idag också. Jag jobbadde ju mellan 06-14 . skönt när det är så fint väder. tradigt och jobba kvälls skift alltid, men spec när det är så fint väder. Iaf. När jag slutade klockan två så cyklade jag hem gick ut med casper en sväng och sedan tog jag på mig igen och mötte syster och alicia borta vid den lilla backen vid mig så lillan fick åka lite pulka och det gillades mycket. Hon skrek och skrattade om vart annat men samtidigt blev hon arg när hon skulle dra pulkan själv men inte gick som hon ville eller när vi skulle sätta henne i vagnen och hon inte skulle åka med. Den ungen har temperament kan jag kugnt säga. Men jag älskar henne endå.

När vi var färdiga så gick jag hem igen och städade. Här luktar apa rent ut sagt. Det händer ju lite olycker då och då i bland annat köket från katt ungarna.
Städadr varje dag. Vill inte ha de lukten. Ska bli skönt när dem får nya hem så jag får tillbaka min lukt här hemma igen men samtidigt så kommer jag sakna dem starkt. Man kommer sakna det man inte ville ha innan som allt stimm som dem håller på med när dem inte ligger och sover, men samtidigt är dem så mysiga.
Det är roligt och gulligt att ha kullar av kattungar men jobbigt också. Innan dem går i lådan fullt ut och det jobbigast av allt är att lämna bort dem fast jag känner dem som ska ha dem så jag har möjlighet till att hälsa på. Men endå.

Nu ska jag gå ut med casper sen är det sängen. Tänkte att jag skulle försöka lägga mig i tid idag.
Såg nyss för en stund sen senaste avsnittet av "the secret life of an american teenager" Och det är en HEL vecka tills nästa kommer. PUST.

Ha de bra
Puss från oss




Kommentarer
Postat av: Mormor/ Mamma

Man får passa på att åka pulka när det är lite snö.Jag älskar dej din lilla loppa.Hoppas ni hade roligt



2009-02-17 @ 22:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0