Trött jag är

så jag ska alldeles strax gå in och lägga mig, eller jag och casper ska snart gå in och lägga oss.

Idag skulle jag egetnligen slutat klockan ett. Skönt tänkte jag. tänkte att jag kanske till och med kunde gå tidigare, men icke sa nicke. Vi har typ inte ahft ett skit att göra på jobb verken igår eller idag, men vid tolv kom där in ett jobb som helst skulle vara klart till klockan tre. Som alltid klabba de så var inte riktigt igång för än vid halv två. så körde på till kvart över tre sen gick jag hem. Då hade post bilen kommit och hämtat grejerna, körde halva jobbet. De var endå inte lönt för mig att stanna då det endå inte kommer en ny bil för än på måndag klockan tre så jag sluta då ist för klockan ett. Ja övertid är bra ibland, ger mer pengar och bra om man ställer upp då och då.

Idag fick vi även våra löne kuver, Och ja, det var dett bra och positivt brev denna gången. Jag blev helöt lycjlig ochr ingde mamma klockan halv sju och sa vad jag fårr i lön:P haha. Men som tur var hon redan på jobb då så..
Blir en bra månad. Behöver jag inte hade lika mycket ångest över de jag ska betala som jag beställt. pjuuoo.

Väl hemma gick jag ut med min älsklings vovve och sedan sprang ner i tvätt stugan. Sedan begav jag syster och alicia oss bort till backen så lillan fick åka lite pulka idag, hon tycker ju det är så roligt. Var där en halv timme eller nått, tror lillan frös lite sen. Ja, jag åkte också med henne, och det tyckte hon var roligt som bara den..

Hon skulle även försöka dra mig, men givetvis så fick jag putta på med fötter och händer men det var jobbigt kan ni tro. Hon skulle dra mig upp för backen, det var ennu jobbigare, sista biten fick jag resa mig för det orkade jag inte. Men hon skulle till och med dra mig ner . Men då stoppade jag mitt i backen. Hon trillade så jag och syster skrattade för de såg roligt ut och då skrattade lillan också.

När det var färdig åkt gick vi bort till affären, sen gick lillan och syster hem och jag stog kvar och pratade lite med emelie och gustav som vi träffade på där.

Jag vandrade hem och mellan tvättningarna så plockade jag lite här hemma och städade. sen har jag i princip bara suttit u soffan hela kvällen, och kollat på lets dance.

Var ute med casper för en stund sen så nu ska vi gå och lägga oss, trötta som vi är.

Fick öven ringa veterinären idag, för jag var lite oroligt, casper andas fort ut och in samtidigt låter han som, ja vad ska man säga för att vara närmast, en grisk. precis som han schippar efter luft, det har hänt lite då och då men de senaste två dagarna har han gjort det mycket. Men veterinären sa att denna typen av hundar låter så ibland, det var vanligt. Det är då innååvända nyssningar, det kunde också vara noskvalster men det är inget farligt.
Men så fort det är något sånt så blir jag orolig, för på kavalier/spaniel hundar är det vanligt med hjärtfel runt fem års ålder, peppar peppar så hoppas vi inte på de.
Jag skulle avvakta helgen så får vi se om jag går dit med honom, idag har det dock varite mycket bättre än onsdags och torsdags så det är skönt. kan ju öven vara snön han nosar i sig.

Ha de bra
Puss från oss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0