Jag Gjorde Det

Jag skulle skrivit igår kväll men jag kunde inte då komma in på min blogg.

Jag jobbade som sagt kvällen denna veckan och skulle sluta klockan elva i torsdagskväll, men fick sluta klockan nio då jag skulle upp tidigt igår (fredag) för jag skulle på hälsokontroll genom jobb.

Jag kom dit vid tjugo i 8 och jag skulle vara där klockan åtta, fick ju ta tåget dit efter lite om och men, men det gick bra det också. Kom in och så gick vi igenom mitt papper som jag hade med mig som jag fyllt i, sedan sa hona tt hon skulle ta några prover, så sa jag var kommer du stick mig, (i fingret visste jag) så sa hon ett stick i fingret och ett i armvecket, och det enda jag sa då är att jag är livrädd för nålar och sprutor, så sa hon att vi tar det lungt. Jag la mig på britsen så stack hon mig i fingret, det stack till och sved lite snabbt, i armen så spände det, men jag sa också ljud i från mig, lät så här -sattan helvete- men hon sa inget så hon har väl hört det förr:P hehe

stolt var jag över mig själv. Duktig jag var. Det sa jag till älsk igår att han skulle säga. så han sa du är duktig flera gånger igår till mig:) hehe. Men jag är otroligt stolt över mig själv som klarade de, och trots allt utan min mamm som alltid varit med mig när det gäller sånt. Det i fingret fick jag provsvar direkt på och det såg bra ut.

Hörsel och syn var perfekt:) längd 1,61 och vägde 50 lite under sa hon men bra endå. Jag vill ju helt ligga ett under 50. men jag är nöjd med mig själv och det är väl det som räknas. blodprovet från armvecket får jag svar på om två veckor. Men det ser nog också bra ut.

Jag gjorde det.

Där dem tog prover på mig


Min fobiträning hos tandläkaren har hjälpt mig, inte bara hos tandläkaren utan nu som när dem tog vanliga sprutor på mig också, visst det sticks och spänner och jag hatar det fortfarande, men jag kan hantera det på ett annat sätt. Jag stressar inte upp mig på samma sätt längre eller sådär. Genom ypnosen vi gjort hos tandläkaren har jag lärt mig att gå in i mig själv och fokusera på mig själv och den bild jag skapat i mitt huvud vid sånna här tillfälle. Det är bra. Jag kommer att berätta dett för min tandläkare också, nästa gång jag är där och jag tror att hon också kommer vara glad för min skull faktiskt, att det hjälpt mig mer än hos tandisen.

När jag kom hem igår iaf så städade jag lite sen kom uffe hit och kollade mina kiseungar, han har inte bestämt sig ännu om dem ska ha men vi får se. När han hade gott så kom älsk, så åt vi korv stroganoff och sedan gick jag ner och la i tvätt och cyklade ut till mammi sen stund, pappi kom också hem efter ett tag. Sen körde mamma mig hem för jag orkade inte cykla, det dugg regnade så hade blivit pisseblöt.

Kom hem och sedan blev det lugn kväll hemma.

Idag (lördag) gick jag upp vid en tolv tiden, gick ut med casper och sedan cyklade jag och handlade bullar på dansken och smör på J-G´s och sedan hem och åt sen frukost. Vid halv tre eller nått så cyklade jag ut till mammi igen, pappi var först på jobb och sedan isbanan. Alicia och syster var där så vi plundrade granen. Men vi dansade kring granen först, och det tycket lillan om, som hon skrattade. Malin och alicia gick sen hem och jag ut med zingo, sen satt vi och kollade lite i jotex katalogen som vi ska beställa ifrån. Behövs förnyas lite nu när julen är ute. Jag cyklade hem vid halv sex tiden och vid halv sju så stack älsk och skulle basta med en kompis men kom hem igen vid en åtta tiden, så hade jag redan ringt syster och bjudit hit henne på pannkaks tårta då jag såg på linneas bdb att on haft det iag, så jag blev sugen på det.

Syster kom väl vid nio-halv tio tiden men det var inte riktigt färdigt då, men när det blev klart så åt vi, det var gott, men såg inte lika gott ut. Mums endå. Vi satte på Mamma Mia filmen när vi var färdigätna, men syster stack vid halv tolv tiden då lillan brukar vakna , jag pausa filmen och kollade slutet på World Traid Center, när det var slut kollade jag sista delen av mamma mia filmen.

Sen har jag kollat på screem 2 nu precis, jag som ska gå ut med casper nu, bra jobbat fröken kronkvist.

Som sagt, älsk gick och la sig för en liten stund sedan, så jag ska gå ut med casper nu sedan ska vi också bums i säng.

Ha det bra
Puss från oss

Dans kring granen


Mys hos mama (jag)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är duktig det tycker jag. Svårt för dom som inte förstår hur rädd du är. Puss älskar dej

2009-01-11 @ 23:34:37
Postat av: Mamma

Hej stumpe det är kanske dags att uppdatera.Puss älskar dej

2009-01-14 @ 18:41:39
Postat av: Dad

Här händer inte så mycket PussPuss

2009-01-14 @ 19:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0