Jag glömde

Jag glömde ju skriva igår också att jag och mammi var ju nere i stan på förmiddagen för att byta min vinterjacka.
Den hade krymt ca 10 CM. Vilket det absolut INTE ska göra på en jacka som kostat 4000 kr.

Han i affären fick prata med peak performance men dem svarade inte, vi gick en runda i stan för att sedan komma tillbaka, då hade dem inte svarat. Han stog och berättade för oss hur man skulle tvätta jackan och hur man skylle tortumla den, och mamma sa "jag har tvättat den i 40 grader och torktumlat den med tennisbollar, precis som där strår."

Han fortsatte och jag kände bara hur irriterad jag blev, hur det kokade i kroppen på mig, så jag sa bara "men hur blir det med jackan då"
Så sa han att jag får en ny men fortsatte prata om tvättningen. Då ringde peak performance, så dem sa att det är inga problem alls.

Men det ska ju hålla för en jacka som är så dyr.
Han tyckte att man skulle lämna in den på kem tvätt så håller den längre. Han hade inte själv tvättat sin jacka på ett år och någon annan hade inte tvättat sin jacka på två år. Ussh, nej så länge går jag inte med en jacka utan tvätt.

Nej, nu ska jag ut med hunden, sedan göra vid mig eller nått, julfesten idag ju.

Ha de bra.
Puss från oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0