Nu är julen utkastad från mitt hem

Det stämmer gott och väl.

Men kan börja med igår. Jag vaknade vid halv ett då casper väkte mig så gick vi ut en runda. Helgerna så är vi ute mit i natten så han klarar sig fint. Vid en två tiden så hämtade pappi mig, casper och min cykel som hade punktering för tusende gången. Var där ett par timmar så vid en sex-halv sju så åkte jag hem. Gjorde nog inte spec vad jag kommer ihåg iaf.

Satt och kolla runder på datan och kollade film på tv:n. Film efter film efter film. Den andra var spännande än den andra så det slutade med att jag gick och la mig halv sex imorse. Skärpning cecilia. Vänder heöt och hållt på mitt liv ibland. Jag skrattade iaf åt mig själv för att jag gick och la mig klockan halv sex.

Iaf, jag vaknade vid en halv ett-ett idag och vid halv två-två så kom Mammi och Zingan (Zingo) hit, Mammi skulle hjälpa mig med min nya gardiner och hänga upp dem och sånt, så jag började plocka ner mina jul saker. Tomar osv. Vi kastade även ut granen. Det luktar gott och mysigt med gran, men nu i slutet är det bara jobbigt. Barr över allt då katterna leker med glittret så barren bara väller av den.

Så vi kastade ut den genom mitt sido fönster och sedan gick vi ner och kastade in den i sop huset. Det får man nog inte men det gjorde jag endå. Ville bli av med den, men stog inte någon lapp om att jag inte fick.

Mamma och zingo kärde sedan hem och jag fortsatte. Här såg ut som ett BOMBNERSLAG rent ut sagt. Ushh sa jag bara. Strax efter mamma och zingo kört så kom min pappa med min cykel som han varit så snäll och lagat som vanligt, det visade sig att där var glas i däcket så det plockade han ut och lagade hålet. Tack pappi.

Så jag fick mig en knäpp ide som jag abra får sådär ibland, när jag städar och sånt, så jag ändrade om hela vårt stora rum helt och hållet. nu är här mysigt. Men det är det när man precis gjort om något tills nästa gång man moblerar om. När vi bodde på stormgatan så moblerade jag om varje gång jag städade:P hehe.

Jag började väl vid en två med de första. Jag var helt färdig klockan nio ikväll. Men nu är det färdigt och skönt är det. Jag älskar julen, men det är endå skönt på något sätt när det är över, för det är så intensivt. Med allt. Allt ska fixas och sånt. Mysigt men samtidigt skönt när det är borta. Men det blir samtidigt tomt och mörkare på något sätt.

Sprang in i duschen strax efter jag var färdig så jag sitter nu här och har kollat lite runder och besätllt lite kläder på h&m. Ska strax in och göra vid mitt hår, kolla lite till på datan sedan ut med casper sedan blir det sängen.

Jobb imorgon 14-23, på tisdag är vi lediga. skönt. Onsdag och Torsdag är det jobb igen 14-23 sen är det ledig fredag för oss som jobbat kväll. Men denna fredag blir det ingen sovmorgon. haha nej, ussh men jag ska på hälsokontroll och dem har fått för sig att dem ska ta ett blodprov på mig, men shii på dem.

Tack mammi för hjälpen

Ha de bra
Puss från oss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0