BusFabriken

Idag har jag och alicia som sagt haft en "moster och alicia dag"
Jag gick upp vig kvart över nio tiden då mammi ringde och väkte mig. Gick upp klädde på mig och gick ut med casper och så. Jag begav mig hemifrån vi kvart i tio tiden så hämtade jag alicia hemma.

Vig tog på oss och begav oss till bussen som vi skulle ta ut till kvantum och tågstationen. Väl i helsingborg så skulle buss nr 2 gå från O men jag hittade inte O, men det visade sig vara ute på den stora gatan. Vi satt och väntade i en halvtimme på den bussen då bara linje två gick till busfabriken, ingen annan.

När väl bussen kom så var där två st som också skulle med, en med enkel bagn och en med tvillingvagn. Dem såg att jag också skulle med och stog i kö för att komma på bussen. Vad gör dem då? Jo dem springer bak där bak för att gå på så dem kom med. så vi fick inte åka med. så arg jag blev. så vi fick sitta och vänta 15-20 min till tills tvåan kom igen. Upp till busfabriken sen var det full fart i benen.

Vi hoppade i hopptorn, åkte rutchibana och klättra i en massa ställnign och åt.
Om jag ska vara ärligt så tyckte jag själv att det var grymt kul, spec hopptornet och rutchibanan. haha. Alicia tyckte det var jätte kul, många allvarliga bilderna fick jag men hon var mycket koncenterard, det var ju så himla mycket nytt för henne, första gången för henne att vara där. Jag fick upp i alla saker vi gjorde då hon fortfarande är liten. Busfabriken riktar sig till barn mellan 1-13 år. Verkligen åldersskillnad. men de större barnen brydde ju sig bara om alla saker och grejor, så fick passa upp så dem inte sprang ner henne. Men hon tyckte det var jätte roligt.

Vi ska snart tillbaka dit då vi ska dit med Ida och melissa. (en gammal gymnasiekompis och hennes dotter). Jag kan ju också passa på att berätta att det är väldigt intensivt att vara på ett så stort ställe med så mycket folk ensam met ett barn. Klart var det värt det, men man själv är helt slut när man går där i från:)

Direkt när vi kom utanför dörrarna slocknade lillan och vi gick bort till busshållsplatsen och tog bussen ner mot stan, gick och kollade lite och träffade även på en killkompis.

Vid kvart över fem begav vi oss mot knutpunkten och tpget som gick 17.27
Inom kvantum igen och handlade lördags godis till alli och sa hej till mamma malin (syster).
Och vidare hem till pappa mike och hunden caesar.

Jag cyklade hem ich fick träffa min älskpälsk, casper var ute hos mamma och pappa.
Vi gjorde vid oss och skulle gå ut till örja men pappa var på väg hem från golfbanan så vi passade på att åka med honom ut, skönt, slapp vi gå.

när vi kom ut där så möttes jag av en fin lillprins på golvet, alltså marwin då. sötegöte visade även att han kan gå, har inte träffat han på ett tag så nu fick faster se sin stolthet gå. så söt och så duktigt. faster älskar dig.

Väl ute hos mammi och pappi så kollade älsk och pappa på fotboll och vi grillade samtisigt. Dem åt och kollade fotboll men då verken jag eller mammi är så intresserad av de så satt vi i köket. mys.

kollade lite tv och sen åkte vi hem vid halv tolv och när jag kom hem så slängde jag ihop en sockerkaka och en chocklad kaka som jag lovat att baka till imorgon till alicias kalas.

Nu ska jag ut med casper sista rundan sen är det sängen, imorgon ska jag sova ut lite längre, skönt. även så blir det kalas klockan två för lilla dockan, hem och vila sen jobb på kvällen då jag går på natten imorgon kväll.

Ha de bra
Puss från oss

"Vi har haft det dunder mysigt idag min lilla prinsessa, du har varit så himla duktig hela dagen. Moster älskar dig mest av allt"

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Tack för att du bakade. :-)



Har ingen ani9ng om varför inlägget står på den 6? Jag skrev det tidigt imors, kanske därför. Har ingen aning.

Puss älskar dig

2009-06-07 @ 12:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0